Logo Tornado

Jeugd

Onze jeugdspelers worden opgesplitst in 2 groepen: beginnende jeugd en gevorderde jeugd.
Deze 2 groepen spelen allebei op zaterdagmorgen op volgende uren:

• Groep 1 (beginnende spelers): van 09:00 tot 10:30
  • Groep 2 (gevorderde spelers): van 10:45 tot 12:15*
* Gevorderde jeugd kan zich - mits een klein surplus lidgeld - inschrijven om op dinsdag- en donderdagavond van 20u00 tot 23u00 bij de volwassenen mee te spelen.

Jeugdtrainers

PBA jeugdcircuit

Doel van het circuit is aan de beginnende spelers en speelsters de mogelijkheid te geven om zich op regelmatige tijdstippen te meten met hun leeftijd- en niveaugenoten.

Het circuit is op elk vlak laagdrempelig:

• beperkt in de tijd (ongeveer een halve dag per leeftijdsgroep)
  • veel wedstrijden (poule + knock out voor de poulewinnaars)
  • weinig administratieve rompslomp (elektronische inschrijving)
  • laag inschrijvingsgeld (€3 per discipline, €5 per twee disciplines)
  • open voor aangesloten en (nog) niet-aangesloten spelers Het circuit is een mogelijke opstap naar andere vormen van competitie, zoals de jeugdtornooien en de PBA jeugdcompetitie.

Planning seizoen 2023 - 2024

jeugdcircuit Datum Locatie -9 -11 -13 -15 -18 Gemengd Inschrijven uitnodiging

Leeftijdsgroepen

Het circuit staat open voor de volgende leeftijdsgroepen:

• -9 (geboren in 2016 of later)
  • -11 (geboren in 2014 en 2015)
  • -13 (geboren in 2012 en 2013)
  • -15 (geboren in 2010 en 2011)
  • -18 (geboren in 2007, 2008 en 2009)

Men kan alleen deelnemen in zijn EIGEN leeftijdsgroep (dus niet enkel in één groep en bijv dubbel in een andere groep). In elke leeftijdgroep worden gespeeld: jongens enkel, meisjes enkel, jongens dubbel en meisjes dubbel. Het kan zijn dat de organisatie beslist om gemengd dubbel te spelen. In dit geval is er 1 grote poule voor de dubbelspelen.

Essentieel is dat er gespeeld wordt in 2 verschillende reeksen: A en B.

Tot de A reeks behoren: de geklasseerde spelers (C2 klassement), de spelers die behoren tot de PBA jeugdselectie, de spelers die eerdere ontmoetingen hebben gewonnen. Om te kunnen overgaan van B naar A dient men minimaal 4 enkelwedstrijden te hebben gewonnen in één ontmoeting. In ontmoetingen met een groot aantal deelnemers (meer dan 24 deelnemers per reeks), kunnen eventueel meer dan één speler worden verhoogd (hangt af van behaalde resultaten).
Tot de B reeks behoren de andere spelers.

Op die manier worden de beginnende spelers meer gescheiden van de betere spelers, en heeft ieder wedstrijden op zijn of haar niveau. Spelers die een ontmoeting hebben gewonnen in hun leeftijdscategorie worden van de B-reeks naar de A-reeks overgeheveld teneinde de kansen van de andere spelers weer te vergroten.